Home Nieuws PSV slaat commerciële slag met vraagtekens

PSV slaat commerciële slag met vraagtekens

31
0

Zoals verwacht laat PSV in een reactie weten blij te zijn met de nieuwe deal met energiedirect.nl.

De sponsorinkomsten worden immers uitgebreid. De afgelopen jaren betaalde Philips 8 miljoen euro voor de hoofdsponsoring. Energiedirect betaalt een bedrag van minimaal zes miljoen en maximaal 7 miljoen euro. Daarvoor krijgt het het totale pakket van het eerste elftal, Jong PSV, het vrouwenelftal en de jeugdafdeling. Indien er een zeer interessante aanbieding komt kan PSV met Energiedirect in gesprek om een deel uit de overeenkomst te halen.
Daarnaast kan PSV de komende jaren nog rekenen op het bedrag van drie miljoen euro van Philips. PSV gaat ook nog op zoek naar een sponsor voor de achterkant van het shirt. FREO betaalde daar eerder 1,2 miljoen euro voor.

Voormalig voorzitter en huidig Sparta voorzitter Rob Westerhof, plaatst voor de tweede keer in een een week tijd grote vraagtekens bij de gedaanteverwisseling zoals Westerhof de verandering die PSV ondergaat omschrijft. Westerhof vraagt zich af waarom slechts 2 tot 3 miljoen euro extra er toe heeft geleid dat Philps geen shirtsponsor meer is. “Zoveel historie en traditie had nooit verloren mogen gaan. PSV en Philips zijn met elkaar verbonden en ze hebben de laatste jaren te weinig van elkaar geprofiteerd”, verwijst Westerhof naar zijn periode als voorzitter waarbij PSV en Philips elkaar sterker maakte met sponsordeals in Azië en met name China.


Vorig artikelPSV verliest stuk identiteit
Volgend artikelGerbrands: Philips is blij met de nieuwe sponsor

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in