Home Columns PSV shirt verliest nog meer glans

PSV shirt verliest nog meer glans

498
0

U kent vast die voetbalshirts van sommige onbeduidende Eerste klasse clubs in België. Clubs die net gepromoveerd zijn of clubs ontstaan door een fusie en dus zonder enige historie. De shirts van zulke clubs staan vaak vanaf de sokken tot de broekjes of van de mouwen tot de achterkant, vol met reclame uitingen en sponsornamen. Ook de Franse Ligue 1 kent vele clubs met gekleurde shirts vol met reclame en sponsor aanduidingen. Zoveel anders is het PSV shirt. Een shirt met historie en met een verhaal; een shirt met een traditie van een ongekend lang commitment tussen club en moederbedrijf. Of beter gezegd; het wás een shirt vol traditie en historie, nu een internet aanbieder van stroom tussen beide is gekomen. De ontwikkelingen rondom Philips zorgen ervoor dat deze duurzame band niet meer op het shirt tot uiting komt. PSV heeft daarmee een stukje identiteit verloren maar de commercie is nu eenmaal soms meedogenloos blijkt eens te meer.

Het authentieke PSV shirt gaat echter nóg meer glans verliezen. Er zal namelijk spoedig een vaste rugsponsor op de shirts gaan prijken, heeft Toon Gerbrands laten weten. Oftewel een nieuwe ‘Freo’ achtige partner. Die 3 lelijke letters hebben in financieel mindere jaren één tot anderhalf miljoen euro extra in het laatje gebracht. PSV had dit geld hard nodig nadat de gronddeal in 2011 was beklonken. PSV staat er anno 2016 een stuk beter voor. Toch is de club met meerdere partijen in gesprek voor de positie achter op het shirt.
‘Het shirt is dit jaar al meer waard geworden en we zijn nog aan het kijken of we nog een rugsponsor kunnen krijgen. Die mag overigens alleen op nationale wedstrijden op het shirt. Daardoor vallen internationale partijen af. Maar er zijn wel partijen in de regio Eindhoven in de markt. We spreken de komende week met twee partijen. We hopen nog een prachtige rugsponsor te krijgen voor meerdere jaren. Dan kunnen we het shirt compleet gaan maken,’ zegt Gerbrands zonder blikken of blozen over de aanstaande sponsor, die uiteraard niet het predicaat ‘prachtig’ verdient als het om de achterkant van een authentiek voetbalshirt gaat.

 


Vorig artikelVideo: Dag 7 in Zwitserland
Volgend artikelDavy Pröpper: Veel contact met Marco van Ginkel

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in