Een totale discussie een jaar geleden, net na het behaalde kampioenschap. PSV bracht een nieuw uitshirt uit en ontving meteen bakken kritiek.
Die kritiek hield aan tot en met heden want het zogenaamde 'testbeeld' uitshirt werd eigenlijk nooit goed ontvangen door de achterban. Noa Lang zorgde er echter eigenhandig voor dat er uit het niets 3500 extra 'testbeeld' uitshirts werden verkocht na diens treffers tegen Feyenoord.
De club had er nog 5000 liggen, onverkochte exemplaren maar daar bracht Noa Lang dus eigenhandig verandering in. De recent behaalde landstitel legt de club uberhaupt al geen windeieren, meldt PSV-watcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad.
Uiteraard wist PSV de positie op de tv-ranglijst te verstevigen, dat genereert extra inkomsten, maar er lijkt ook een gigantische slag geslagen te zijn met het nieuwe uitshirt. 'Het nieuwe uittenue valt dusdanig in de smaak dat de omzetprognose flink is opgevoerd', meldt het Eindhovens Dagblad.
PSV verwacht dit seizoen nu richting de 80.000 shirts verkopen, meldt commercieel directeur Frans Janssen in gesprek met het Eindhovens Dagblad. Een jaar of vier geleden waren dat er nog maar 25.000, rekent de Eindhovense krant voor. De omzet uit merchandising heeft uberhaupt al een flinke boost gekregen want zo'n tien jaar geleden zette PSV nog maar 3,6 miljoen euro aan merchandising.
'Vier jaar geleden was het met 4,8 miljoen euro niet eens heel veel meer', meldt het Eindhovens Dagblad over de enorm gestegen omzet uit shirtverkoop.