Ieder seizoen is er veel te doen om de prijzen die clubs hanteren, bijvoorbeeld voor seizoenkaarten. Feyenoord kreeg veel kritiek dat de goedkoopste seizoenkaart bij de club meer kost dan bij Ajax en
PSV.
Feyenoord voert een prijsstijging van 3,3 procent door. Volgens Ruud van der Knaap, commercieel directeur bij de Rotterdammers, is dit gerechtvaardigd. Hij wijst onder andere naar PSV.
Vrijwel alle 33.000 seizoenkaarthouders bij Feyenoord verlengen zonder twijfel ieder seizoen hun kaart. "En daar zijn we ook heel blij mee, dat betekent dat heel veel mensen enorm betrokken zijn bij hun club", aldus Van der Knaap tegenover het Algemeen Dagblad.
"Het verlengingspercentage ligt op 99,5 procent, dat zegt wel wat. Aan de andere kant willen we ook meer mensen een kans geven een wedstrijd van Feyenoord te bezoeken. Dat meer mensen de unieke sfeer in De Kuip kunnen beleven, want dat zijn de supporters van de toekomst."
"We willen het aantal no shows terugdringen; het aantal seizoenskaarthouders dat niet komt en hun kaart ook niet doorgeeft aan iemand anders of beschikbaar stelt via Ticket Exchange", vervolgt Van der Knaap.
"Bij topwedstrijden is dit percentage 2 à 3 procent. Maar soms is het wel 20 procent. Zonde. We kiezen voor de beloning. Seizoenkaarthouders die minstens vijftien keer per seizoen gebruik maken van hun kaart krijgen een verrassing – wat we later bekendmaken. Het doorgeven of aanbieden van de kaart wordt daarnaast een stuk makkelijker omdat we alleen nog gaan werken met de Feyenoord App."
Dat de prijs van de seizoenkaart met 3,3 procent omhoog gaat, kwam de club op veel kritiek te staan. De prijs bij Ajax lag vorig jaar voor de goedkoopste kaart op 252 euro en is daardoor bijna 100 euro goedkoper. "Het zou kunnen dat er bij Ajax een lagere instapprijs is voor een seizoenkaart", reageert Van der Knaap. "Maar ik kan me niet voorstellen dat dat om grote aantallen gaat. De prijzen bij PSV zijn vergelijkbaar met die van ons."