Home Nieuws Marcel Brands: ‘Discussie over de prijs van de seizoenkaart is langdurig binnen...

Marcel Brands: ‘Discussie over de prijs van de seizoenkaart is langdurig binnen de club gevoerd’

3893
0

Marcel Brands legt in gesprek met de PSV Supporter uit dat de stijging van de prijzen van de seizoenkaarten een punt van discussie zijn geweest binnen de club.

De reacties van de fans gaan Marcel Brands aan het hart. In de laatste thuiswedstrijd van het afgelopen seizoen tegen SC Heerenveen liet PSV zien ook maatschappelijk betrokken te zijn middels een actie over roodstanden op bankrekeningen. Volgens het magazine De PSV Supporter staat het echter in contrast met de prijsstijgingen in het Philips Stadion.

Algemeen Directeur Marcel Brands wil deze tegenstrijdigheid echter nuanceren. De directeur steekt van wal. “De discussie over de prijs van de seizoenkaart is langdurig binnen de club gevoerd”, vertelt Brands in gesprek met het magazine. “Als we de echte kosten hadden moeten doorvoeren, zaten we boven de tien procent. Dat kunnen we niet doen naar onze supporters. Maar ook de club zelf heeft echt flinke kostenstijgingen voor de kiezen gekregen. De energiekosten zijn met tonnen gestegen.”

Brands gaat verder en wijst naar extra kosten waar de club mee te maken heeft. “En ook weer op het gebied van veiligheid. Afgelopen seizoen hebben we 2,4 miljoen hieraan moeten besteden, waarvan ruim 150.000 euro aan boetes. We vinden dat we echt alles hebben gedaan om met de nieuwe tariefstelling voor seizoenkaarten het betaalbaar voor de supporter te houden. En over de merchandise: we kijken rond bepaalde thema’s om kleding te maken die makkelijker betaalbaar is, zoals het rode bekerfinaleshirt dat we samen met de supporters hebben gemaakt.”

“Misschien dat we nog meer kunnen doen samen met kledingsponsor Puma, waar we in het contract met beperkingen en verplichtingen te maken hebben, maar ook kansen zien in de samenwerking. Wellicht dat we ook bij deze partner nog meer begrip voor de financiële realiteit krijgen en samen een goedkoper alternatief voor fans kunnen bieden”, aldus Brands.


Vorig artikelPSV fan ontwerpt prachtig uitshirt | ‘Één van de mooiste uitshirts ooit’
Volgend artikelItaliaanse media verwachten vertrek Hirving Lozano bij Napoli, transfersom ‘slechts’ 15 miljoen euro

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in