Home Columns Een ander format of te vaak in de media?

Een ander format of te vaak in de media?

40
0

Algemeen directeur Toon Gerbrands is blij dat de PSV fans weer kunnen lachen. De prestaties van het elftal van Philip Cocu kunnen ook Gerbrands bekoren.

De directeur is 60 geworden en nog zo fris en fit als een jonge hongerige bestuurder dus aan een vorm van pensioen denkt hij nog lang niet. Gerbrands merkt wel dat zijn job bij PSV tropenjaren zijn en volop ‘in the picture’ staat van de media. Iets wat bij zijn vorige werkgevers totaal anders was.

In gesprek met het Eindhovens Dagblad geeft hij onder meer aan dat hij was gewaarschuwd door Marcel Brands over de rol en druk van de media bij PSV.

“Bij PSV zijn de meeste dingen nóg weer een factor tien groter dan bij AZ. Daar heb je bijna dagelijks te maken met het Noordhollands Dagblad en kom je af en toe langs in een praatprogramma. En staat of wordt AZ elfde, dan sputtert iedereen wat harder tegen. Bij PSV is het totaal andere koek en onvergelijkbaar met AZ, zeker als je de doelstellingen niet haalt. Dat heb ik afgelopen jaar ook gemerkt. Marcel Brands had me voor mijn komst naar PSV ingeseind hoe de processen werken en alles wat hij zei, is uitgekomen”, zegt de directeur.

“We begrijpen hoe media werken en dat er druk en kritiek ontstaat bij een derde plek en een pijnlijke Europese uitschakeling. We maken geen lange neus nu het goed gaat, zeker niet. Wat we willen, is dat het nog veel langer goed gaat en daar is alles op gericht.”

De oplettende fan heeft ook kunnen zien dat de rubriek Koffie met Toon al even niet meer in de actualiteit is geweest. Vrijwel wekelijks was de directeur van PSV in beeld om het nieuws rond de club in een kort item te bespreken. In zijn functie bij AZ was er geen soortgelijk item en ook in Amsterdam en Rotterdam is geen directielid met een eigen TV item te bekennen.

Naarmate de prestaties afgelopen jaar minder werden was het item met Gerbrands ook minder frequent te zien. De oud volleybalcoach staat te boek als een zeer kundig en hoogaangeschreven topbestuurder. Maar een eigen Twitter account, (op voorspraak van persman Slegers) het promoten van eigen boeken en eens per week en soms frequenter, een eigen rubriek, lijkt wat veel voor een voetbalbestuurder, die feitelijk op de achtergrond het beste kan regeren. In het kielzog van de hoofdrolspelers; de PSV selectie.

Heeft Toon Gerbrands eieren voor zijn geld gekozen? Omwille van het feit dat de kritiek op de prestaties van PSV heviger werden of verdween ‘Koffie met Toon’ naar de achtergrond omdat er naar eigen zeggen een nieuw format in aantocht is? Gerbrands meldde wel dat rond het nieuwe format de supporters meer betrokken gaan worden. Wordt vervolgd…


Vorig artikelFrans Janssen nieuwe commercieel directeur PSV
Volgend artikelSamenvatting PSV 019 – KRC Genk 019

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in