Home Nieuws De commerciële plannen van Frans Janssen

De commerciële plannen van Frans Janssen

40
0

De nieuwe commercieel directeur van PSV heeft een stevige opdracht meegekregen van de club. Er dienen in de groei- en brainregio Eindhoven nog meer miljoenen binnengehaald te worden.

In gesprek met het Eindhovens dagblad gaat Frans Janssen alvast in op zijn plannen om met PSV nog wat stappen te kunnen zetten. De club wil met name de internationale markt verkennen om de commerciële slagkracht te vergroten. Hoewel Janssen niet meteen hét bekende internationale gezicht en uithangbord is, denkt de club wel te profiteren van de ervaring die Janssen op deed in het buitenland.

“We denken nog meer te kunnen profiteren van onze naamsbekendheid in bijvoorbeeld Mexico, net zoals PSV dat eerder deed in Zuid-Korea en Brazilië”, zegt Janssen. “Daarbij moet je doortastend, creatief en origineel zijn”, zegt de ervaren maar nog relatief jonge directeur.

Janssen is voor de Rabobank (Lage Landen) ervaringsdeskundige in het buitenland geweest. “Zelf heb ik bij De Lage Landen ook vanaf nul en met nul medewerkers vestigingen moeten opbouwen in een aantal nieuwe landen. Die ervaring kan me nu bij PSV van pas komen. Met onze jeugdopleiding kunnen we in de toekomst misschien ook meer. Daar passen zeker sponsoren bij en er komen ook uitdagingen op ons af vanuit de markt voor sportweddenschappen en e-games. Daar zitten we bovenop en in het geval van e-sports zijn we er al volop mee bezig. Zelf moeten we ook weten wat er speelt bij de bedrijven die ons steunen of interessante partners zijn. Naamswijzigingen en fusies kunnen aanleidingen zijn om actie te ondernemen.”


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in